Igår hade vi alltså vår årliga fest för alla tjejer och killar som spelar i våra fotbollslag.



















Igår hade vi alltså vår årliga fest för alla tjejer och killar som spelar i våra fotbollslag.


















av Emma 1 kommentar
Klockan är snart elva här och vi har nyss avslutat det årliga partyt för killarna och tjejerna i våra fotbollslag. Denna gången valde vi att hålla den medan turneringen fortfarande pågår, dels för att många börjar skolan direkt efter finalerna nästa söndag men också för att peppa inför slutspelen nästa vecka.
Det blev en härlig eftermiddag och kväll.
Bilder från festen kommer imorgon.

Turneringen rullar på, gruppspelsmatcherna avlöser varandra och det är ständig aktivitet på stadion.
Imorgon avgörs det vilka som kvalificerar sig till slutspelen nästa vecka och det ser bra ut för alla våra egna lag.
Roligt!

av Emma 1 kommentar

ETCP Kabale Youth Football Tournament 2018 invigdes igår med spelarparad genom stan.








Det har varit så mycket under veckorna Fatana varit här att det känns som jag knappt hunnit träffa henne. Som tur är har ungdomarna tagit hand om och kommit henne väldigt nära så det var en mycket ledsen skara som tog farväl när det var dags för henne att åka hem till Sverige.
Alltid sorgligt med avsked men jag är ganska säker på att hon snart kommer tillbaka till Kabale igen.
Tack för ALLT Fatana! Du är redan saknad!

av Emma 1 kommentar

Delia undrade hur vi marknadsför turneringen.
Svar: Många av lagen som deltar har varit med tidigare, andra har sett eller hört om evenemanget från andra. Några veckor innan vi drar igång brukar vi också be de lokala radiostationerna nämna att det snart är dags, hur man registrerar sig o.s.v.
För ett tag sedan var vi iväg på ett ärende en ganska bra bit utanför Kabale när vi såg ett gäng ungdomar träna fotboll. Vi borde bjuda in dem till turneringen, tänkte vi, och stannade för att prata med tränaren. Det hade vi inte behövt för det visade sig att det faktiskt var inför vår turnering de låg i hårdträning efter att ha hört om den på radio.
Väldigt många lyssnar på radio här, betydligt fler än som läser tidningar, tittar på TV eller brukar internet, åtminstone på landsbygden så det är uppenbarligen ett väldigt effektivt sätt att nå folk.

