Det har som sagt pusslats här de senaste dagarna och igår kväll lades sista biten.
Snyggt jobbat!


Idag har vi varit och kikat på när Stuart och Buddha spelat distriktsmästerskap i fotboll. I fjol bestämde man sig för att dela upp Kabale district och skapa ytterligare ett, nämligen Rubanda district, och eftersom deras skolor ligger i det nya distriktet spelar de inte tillsammans med resten av våra ungdomar.
Det var underhållande matcher och båda tog sig vidare till slutspel.
Mycket tack vare Buddha, the man of the day, som lyckades göra hela två hattrick.



I lördags höll vi storstädning i huset. Alla små skrymslen dammades och skurades, förråd tömdes och organiserades liksom grabbarnas garderober och förvaringslådor. Instruktionerna var enkla, allt som inte behövs ska väck. Antingen genom att ge bort till någon som kan ha bättre användning för det annars slänga bort.
Gamla cykelstyren, halvtomma färgburkar, skor och kläder som inte längre passar någon skänktes snabbt bort. Resten rullades iväg på skottkärra till tippen.
Alla var oerhört flitiga och på bara några timmar var huset skinande rent.
Härligt!









Ulla tog fram ett pussel ur våra gömmor, ett sådant med väldigt många små bitar, och satte sig med en grupp killar för att lägga det. Initial förvåning när det visade sig att flera av dem inte hade en susning om hur man gjorde. Men klart, har man aldrig lagt pussel som liten är det naturligtvis väldigt förvirrande.
De greppade dock fort konceptet och verkade tycka det var riktigt kul.


Idag var det ”visiting day” på Buddhas skola där han är internatelev. Vi åkte dit för att hälsa på tillsammans med hans mamma. Buddha berättade att han trivs bra och att han blivit utsedd till lagkapten för skollaget i fotboll.
Inte illa!
Nästa vecka drar de årliga distriktsmästerskapen igång så han och hans lagkamrater är naturligtvis laddade.
Jag hoppas att vi får chans att se någon match.


