Tredje och sista terminen är snart slut, vilket betyder att det skrivs prov i alla ämnen. Mycket plugg för tillfället med andra ord.
Skönt att det snart är över så att de får njuta av ett långt jullov.

av Emma 1 kommentar
Tredje och sista terminen är snart slut, vilket betyder att det skrivs prov i alla ämnen. Mycket plugg för tillfället med andra ord.
Skönt att det snart är över så att de får njuta av ett långt jullov.

Svårt att tro att Daphine tidigare knappt vågade röra en fotboll.
Hon har utvecklats enormt mycket, rent fotbollsmässigt såklart men också mentalt.
Jättehärligt att se!


Jag vet inte om jag nämnt det tidigare men de ugandiska myndigheterna har blivit mycket hårdare mot organisationer som arbetar med barn. Väldigt bra! Och förhoppningsvis ett stort steg mot att eliminera oseriösa verksamheter.
I Kabale hålls numera regelbundna möten med de sociala myndigheterna och representanter från ministeriet för att ge oss verksamma information om de nya rutinerna.
Många möten har det blivit.
Det senaste stod vi som värdar för i veckan.



Filippa som var nere och hälsade på i början av året kommer snart tillbaka till Kabale.
Jätteroligt!
Senast lärde hon ju ungdomarna spela handboll, som blev väldigt populärt . Den här gången har hon ännu fler planer.
Under sitt besök lade hon märke till att många av våra killar och tjejer inte kan simma. Och de som kan håller sig visserligen över ytan men tekniken kan definitivt förbättras. Vi har försökt oss på simundervisning vid flera tillfällen, men det har aldrig blivit någon riktig ordning eller kontinuitet.
Det kommer Filippa att ändra på.
Under hösten går hon nämligen en simlärarutbildning, dessutom har hon skaffat flytplattor och annat som hon ska ta med sig ner. Tanken är att hon under det långa jullovet ska hålla simskola.
Så fint och bra initiativ som kommer göra stor skillnad. Vi har faktiskt ett par stycken som inte vågar bada överhuvudtaget för att de är så rädda. Tänk vilken grej att få lära sig simma och känna sig trygga i vattnet.
Det ser vi fram emot och uppskattar väldigt mycket.
Tack snälla Filippa!


Som jag berättat tidigare fyllde min chef 50 år i vintras och istället för presenter önskade han sig bidrag till vår verksamhet. Väldigt snällt. Men det slutar inte där. Nyligen fick jag nämligen veta att hans vän Fredrik, som också fyller femtio i år, hade bestämt sig för att göra likadant.
Helt fantastiskt!
I helgen har jag summerat och kan konstatera att vi fått in hela 8800 kr i hans namn.
Otroligt fint och så betydelsefullt för oss. Inte minst nu när jullov med massa aktiviteter och ett nytt läsår snart stundar.
Tusen tack Fredrik och alla dina nära och kära som stöttat!

