Vi har massor av leksaker och spel…
…men ibland är det roligare att skapa egna.
![]() |
| Robert och Pias har hittat på ett eget spel med hjälp av gamla kapsyler. |
av Emma 1 kommentar

Söndag förmiddag och i Uganda är majoriteten av befolkningen just nu på väg till kyrkan.
Våra ungdomar är inget undantag.
![]() |
| Richman och grabbarna utanför St Philips Church i Kabale. |
(Ska poängteras att gå i kyrkan naturligtvis inte är nåt vi tvingar dem till, utan något de själva väljer att göra. Även Pias, han blir förtvivlad om han inte får följa med, men det är förstås nog mest för att han tycker det är kul att få vara med de stora grabbarna.)

![]() |
|
Inte varje dag man ser en livs levande haj…
|

För ungefär ett år sedan besökte jag Alfredhällskolan i Bjärred för att berätta om vår verksamhet.
Den senaste veckan har de haft olika projekt på temat ”Vatten” och idag hade de bjudit in mig igen för att prata om den ugandiska vattenförsörjningen.
Det blev ett lika trevligt besök som förra gången med massor av spännande frågor från eleverna.
Tack Alfredshäll!
