Slut på skjutsandet…
Numera cyklar Pias (med Boas tätt bakom naturligtvis) till och från förskolan på egen hand.
Kul!
![]() |
| Pias på väg hem från skolan tillsammans med min kollega Boas. |

Så var slutproven över och den här gruppens grundskolekarriärer likaså.
Bra jobbat allihopa!
Vad som sker näst är ännu inte helt spikat, utan kommer att bestämmas individuellt.
Vi har ju ett par killar som är betydligt äldre än de andra där en yrkesutbildning eller lärlingsprogram kanske gynnar dem mer än gymnasiestudier.
Det får vi diskutera de kommande månaderna, men först ska de få vila och bara njuta av sitt välförtjänta lov.
![]() |
| Joshua, Tom, Ian, Joram och Mark innan de lämnade skolan för sista gången. |
En annan nyhet är att vår hemsida (som det ju pratats om i evighet) snart är färdig och kommer lanseras inom kort.
Äntligen!
Det kommer innebära en del förändringar, exempelvis flytt av bloggen, men jag kommer att berätta mer när det är dags.
Och nu har även nedräkningen börjat på riktigt. Om tre veckor åker jag och Isaac till Kabale igen.
Blandade känslor inför det som vanligt. Aldrig kul att lämna familj och vänner men ett måste för att träffa våra andra nära och kära.
(Att lämna kylan och regnet och få komma ner till värmen igen är däremot inget bekymmer alls.)

För några månader fick jag, genom journalisten och bloggaren Lotta Gray, kontakt med Make Up Store och deras grundare Mika Liias. Make Up Store skulle ta fram ett läppstift till förmån för ett välgörande ändamål och undrade om Emma & Therese Children’s Project (ETCP) skulle vara intresserade.
Ehh…JA! Såklart!
Att ett så stort och välkänt företag vill hjälpa oss. Jag finner knappt ord. Enormt roligt.
TUSEN, TUSEN TACK BÄSTA MAKE UP STORE OCH LOTTA!
Red Angel heter läppstiftet och går att köpa i Make Up Stores butiker samt i deras webshop.
Läs gärna mer om kampanjen via länkarna nedan:
MAKE UP STORES HEMSIDA
Lotta Grays blogg Vimmelmamman
![]() |
| Såhär ser det fina läppstiftet RED ANGEL ut. |

Imorgon skrivs Primary Leaving Examinations (PLE) i Uganda, de vill säga de som avgör slutbetyget i grundskolan.
I år har vi fem deltagande elever.
Som alltid innan proven har de fått lycka till-kort av alla i huset och bjudits på en festmåltid på restaurang.
Nu håller vi tummarna för att det går bra för dem allihop!
![]() |
| Stort lycka till säger vi till Mark, Ian, Joram, Tom och Joshua! |
