Hundratals och åter hundratals gåvor som i skrivande stund resulterat i hela
136 131 kr
Helt otroligt.
Tillsammans har Ni sett till att vardagen i Kabale kan rulla på som vanligt.
TACK!

Hundratals och åter hundratals gåvor som i skrivande stund resulterat i hela
136 131 kr
Helt otroligt.
Tillsammans har Ni sett till att vardagen i Kabale kan rulla på som vanligt.
TACK!

Han är ju superduktig med sitt trädgårdsland, Joram. Och har, som jag berättat, planer på att köpa mark i framtiden. Men pengarna han tjänar stoppar han inte enbart i spargrisen utan investerar också i annat för att de förhoppningsvis ska generera mer.
I veckan köpte han exempelvis utrustning och ingredienser för att sälja pommes frites i vårt kvarter under skollovet.

Pias är förstås van men för Diara och Award var det första gången. Vi kan konstatera att de inte är några badkrukor.

Påskfirandet i Kabale inleddes traditionsenligt med ett kyrkbesök. Gudstjänsten som vanligtvis redan är lång blev (eftersom det var en speciell dag) ännu längre så det var ett gäng vrålhungriga killar och tjejer som kom tillbaka och fick äta en sen lunch.
Mätta och belåtna återfick de energi och under eftermiddagen arrangerades det olika lekar och tävlingar i trädgården. På kvällen bjöds det sen på påskmiddag i form av ugandisk buffé som Irene lagat tillsammans med ett par av de äldre ungdomarna. Köttgryta, matoke (kokbananer), pilauris, friterad potatis och annat gott.
Dagen avslutades med tårta och sång för Sarah och Kevin som fyllt år – stort grattis till dem!







Just nu pågår firandet för fullt i Kabale, där är det påskdagen man lägger mest krut på. Det känns lite märkligt att inte vara där. Vi saknar alla väldigt mycket.
Men det går ingen nöd på oss. Vi hade en jättefin påskafton igår med god mat och äggjakt i trädgården.
Hoppas att Ni alla också har en härlig påsk.

av Emma 1 kommentar
Då var det påsk och det innebär att alla får ledigt från skolan, även våra internatelever. Igår droppade de in en efter en och fick ett varmt mottagande av våra yngsta grabbar som var väldigt glada över att ha dem tillbaka igen.
Nu väntar ett lugnt påskfirande. Vi har det lite kärvt för tillfället (mer om det inom kort) så vi försöker att hålla kostnaderna nere så mycket vi kan. Men en påskmiddag och lite roliga aktiviteter ska vi förstås få till.

