Igår styrdes kosan mot Kisoro som ligger ca två timmar från Kabale för att göra hembesök hos Pias som kommer därifrån.
En spännande väg med både regnskog, vulkaner och vilda babianer.


Igår styrdes kosan mot Kisoro som ligger ca två timmar från Kabale för att göra hembesök hos Pias som kommer därifrån.
En spännande väg med både regnskog, vulkaner och vilda babianer.


Brian har varit och hälsat på släktingar i Bwindi. En häftig resa eftersom det ligger i en av Ugandas mest kända nationalparker där de utrotningshotade bergsgorillorna lever.
Några sådana såg han inte men tyckte det var mäktigt ändå och hade haft fina dagar.
Med sig tillbaka fick han en stor jackfruit att bjuda på de andra i Kabale.
Innan jag kom till Uganda hade jag aldrig sett en sådan frukt tidigare. En gigantisk grön, knottrig cylinderformad klump som inte ser särskilt aptitlig ut. Varken utanpå eller inuti. Men när man väl kommer åt fruktköttet är den helt ok. Udda smak men väldigt god.



Det är inte bara Pias som lirat fotboll nyligen…
Idag har Isaac spelat match och fick extra stöd från sidlinjen av Filippa som kommit för att titta tillsammans med sin syster och pappa.
Jätteroligt!
Isaac och Filippa blev kompisar när hon var nere hos oss i Kabale i vintras och har hållit kontakten sedan dess. De brukar ses emellanåt och hitta på grejer och han tycker förstås det är hur kul som helst att hänga med sin ”storasyster”.

av Emma 1 kommentar
Våra yngsta killar spelade en vänskapsmatch häromdagen och för första gången var Pias en del av startelvan.
Stort!

Tack än en gång alla ni som stöttar oss, det är som sagt ni som sett till att vår verksamhet kan fortsätta att rulla på som vanligt i Kabale.
Men igår var ingen vanlig kväll utan en mycket speciell sådan. Det var nämligen Ullas sista för den här gången och av den anledningen anordnades det en liten avskedsmiddag. Ulla och grabbarna gjorde upp en eld på vår tomt, sedan grillade de korv, lyssnade på musik och umgicks.
Supermysigt. Men ledsamt också förstås att ta farväl, som tur är vet vi att hon snart är tillbaka i Kabale.
Det ser vi fram emot.
Safe journey Ulla! Och tack för ALLT ❤️

