Eftersom vädret ställde till det för dem under julfirandet hanns inte alla planerade aktiviteter med. Men det gjorde inget utan förlängde bara festligheterna.




Eftersom vädret ställde till det för dem under julfirandet hanns inte alla planerade aktiviteter med. Men det gjorde inget utan förlängde bara festligheterna.




Då var ännu en jul snart över…
Det har känts konstigt att inte vara på plats i Uganda, men mysigt också förstås att vara hemma och fira med familjen.
Och väldigt roligt att följa julfirandet i Kabale genom de små glimtar vi fått skickade till oss.
Ser ut att ha varit super!
Tack till alla våra barn och ungdomar, kollegor och till Ulla och Filippa för att ni ordnat så fint! Vi saknar er!
Och tack till alla Er som stöttar oss, som inte bara gör det möjligt att ordna ett roligt julfirande utan också ser till att de resterande 364 dagarna om året är tryggade med allt vad det innebär.
Vi vore inget utan Er.
Stort, stort TACK och god fortsättning till er allihop. Hoppas att ni också haft en jättefin jul!









av Emma 1 kommentar
Idag har det storstädats i Kabale…
Det har dammats, skurats och putsats. Förråd har organiserats. Trädgården har röjts och man har tagit plåtlådor och annat för reparation.
Med andra ord är huset nu skinande rent och redo för det stundande julfirandet.
Härligt!







Filippa tillbaka i Kabale som sagt och hon satte igång med sitt simskoleprogram direkt.
Inte nog med att hon utbildat sig till simlärare, hon hade dessutom med sig jättefin utrustning till undervisningen. Igår hölls allra första lektionen och tanken är att de ska fortsätta ett par gånger i veckan under hela lovet.
Fantastiskt!
Idag blir det dock inte någon simning utan fest, Filippa fyller nämligen år och det ska såklart firas!
Tack för allt snälla Filippa och stort grattis på födelsedagen!

