Pannkakor är fortfarande något av det bästa som finns.


av Emma 1 kommentar

Ett poppis godis/snack i Uganda är friterad kassava som vi brukar köpa med jämna mellanrum. Men viktigt att de tillagas direkt, de blir nämligen snabbt dåliga annars. För att undvika detta måste man hålla dem kylda men långtifrån alla har kylskåp (och även om man har det är de inte att lita på eftersom strömmen kan gå närsomhelst) så de som vill spara kassavan över natten brukar istället gräva ner dem i marken.
Smart.
Det har vad jag vet aldrig våra ungdomar gjort. De brukar se till att de skalas och friteras så fort det bara går.



Nyligen gjorde vi något åtminstone jag aldrig gjort förut – vi var och fiskade.
Större förhoppning om att fånga något hade vi inte och blev därför väldigt glatt överraskade när vi fick upp ena firren efter den andra. Inte någon torsk eller annan bjässe visserligen men väl en hel drös med sill som Alex rensade som ett proffs och vi sedan tillagade till middag.
Väldigt gott.
Jättekul och mysig dag, det här kommer vi garanterat göra igen.


Även Zakayo fick besök i skolan, tänk att han avslutar sina gymnasiestudier om bara någon månad.
Otroligt vad tiden går.


