• Hoppa till huvudnavigering
  • Hoppa till huvudinnehåll
  • Hoppa till det primära sidofältet
  • Hoppa till sidfot

ETCP UgandaETCP Uganda logotyp

Insamlingsstiftelsen Emma & Therese Children's Project

  • Stöd oss
    • Bli månadsgivare
    • Ge en engångsgåva
  • Bloggen
  • Om oss
    • Bakgrund
    • Livet på gatan
    • Vårt arbete
    • Fotbollsturnering
    • Fakta Uganda
    • Kabale
    • Vanliga frågor
  • Kontakt
  • EnglishEnglish

Ugnspremiär

5 mars, 2013 av Emma 8 kommentarer

Äntligen har vi fått rätt på ugnen. Den har varit färdig hur länge som helst men inte blivit tillräckligt varm när vi eldat. Killen som byggt den har sagt åt oss att ha tålamod och att det berott på att den inte varit riktigt torr ännu, dessutom knackade han ännu ett hål i sidan för att få in mer syre. Det funkade! 
Nu jäklar blir ugnen varm som bara den och det firade vi genom att jag bakade scones. Succé! Killarna ”bakade” majs och potatis, det enda de påstod sig känna till men det ska vi nog råda bot på. 
Snart tror jag vi har ett gäng mästerbagare här. 

Jag vågade mig inte på något alltför avancerat till en början. Scones kändes som en bra start…
…och bra blev det (fast de kunde stått inne ett par minuter till för att få lite mer färg). Vi åt dem nygräddade med smör. Fantastiskt gott.

Sorterat under: Osorterat

Föregående « Skörd!
Nästa My birthday »

Läsarkommentarer

Kommentarer

  1. Anonym säger

    5 mars, 2013 kl. 17:58

    din blogg uppmärksamas i kommentarfältet på denna bloggen: http://magdalenagraaf.se/uganda/#comments

    Svara
  2. Anonym säger

    5 mars, 2013 kl. 18:29

    Underbart med nybakt bröd!

    Svara
  3. Anonym säger

    5 mars, 2013 kl. 18:29

    Underbart med nybakt bröd!

    Svara
  4. Ulle säger

    5 mars, 2013 kl. 20:01

    Imponerad av dig o ditt/ert arbete!! Hittade bloggen via Magdalena Graafs blogg.

    Svara
  5. Eva säger

    6 mars, 2013 kl. 12:09

    Sååå gott med nybakta scones. Härligt att ni kan använda ugnen till lite allt möjligt nu.

    Svara
  6. Anonym säger

    6 mars, 2013 kl. 20:36

    Hej! Vår pappa fyller år och han får av oss en insättning till ert konto. Ni kanske kan köpa tomatfrön eller en bakbok 🙂 , hälsningar Jeanette och Jon!

    Svara
    • Emma säger

      7 mars, 2013 kl. 10:29

      Hej! Åh, vad gulligt av er. Jag lovar att det ska köpas tomatfrön och en bok om vi hittar. Annars kan vi kanske göra vår egen… Hälsa oh gratulera er pappa! Mvh Emma

      Svara
  7. Anonym säger

    6 mars, 2013 kl. 20:36

    Hej! Vår pappa fyller år och han får av oss en insättning till ert konto. Ni kanske kan köpa tomatfrön eller en bakbok 🙂 , hälsningar Jeanette och Jon!

    Svara

Lämna ett svar Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Primärt sidofält

Bloggarkivet

Footer

ETCP Uganda logotyp
  • Personuppgiftspolicy

© Copyright 2026 ETCP Uganda · Skapad av Christofer Herlin