• Hoppa till huvudnavigering
  • Hoppa till huvudinnehåll
  • Hoppa till det primära sidofältet
  • Hoppa till sidfot

ETCP UgandaETCP Uganda logotyp

Insamlingsstiftelsen Emma & Therese Children's Project

  • Stöd oss
    • Bli månadsgivare
    • Ge en engångsgåva
  • Bloggen
  • Om oss
    • Bakgrund
    • Livet på gatan
    • Vårt arbete
    • Fotbollsturnering
    • Fakta Uganda
    • Kabale
    • Vanliga frågor
  • Kontakt
  • EnglishEnglish

My birthday

6 mars, 2013 av Emma 19 kommentarer

Idag fyller jag år. Tjugoåtta för att vara exakt. Känns lite märkligt. 28 år, då är man ju vuxen (eller?). Jag hade väntat mig i ett sånt läge att känna lite ångest eftersom ”man inte direkt är tjugo längre”, men jag känner ingen ångest överhuvudtaget, istället känner jag (på allvar, ni får ursäkta om det låter högtravande) en sån glädje och tacksamhet för mitt liv. De fina stunderna, men faktiskt även de mindre fina. 
Jag skrattar så jag nästan kissar på mig när jag lagar mat Uganda-style ena dagen och lipar över att man inte kan köpa en förbannad kycklingfilé dagen därpå (!). Jag iakttar killarna när de leker med Isaac, hör hur de kiknar av skratt och blir alldeles varm inombords, en annan dag ser jag honom trilla och slå huvudet i en bordskant och känner mig som världens sämsta. Ibland kan jag sitta hur länge som helst och höra på Ivan och Tugumes pladder och oräkneliga frågor, andra gånger klarar jag knappt två minuter utan att bli knäpp. Upp och ner, upp och ner. Att få vara med om det. Få lov att må skit en dag och komma igen nästa. Den förmånen är jag så tacksam över (ännu mer sen jag läst Kristian Gidlunds blogg).
Ian, Buddha, James, Tugume, Ambrose, Ivan, Dan, Andrew, Ayebare, Brian, Stuart, Gwanga, Alex och Isaac – ni har orsakat huvudvärk både en och två och tjugofem gånger, men botat den så många gånger fler. Vi har varit med om mycket, good and bad, men aldrig, aldrig, kan jag komma ihåg att jag har haft en tråkig stund i ert sällskap. Ni förgyller mitt liv och jag är så glad över att få vara en del av ert. 
Tack, underbaraste skitungar. Tack älskade Mamma, Pappa och Hanna, släkt, vänner, kollegor, bekanta och till och med personer jag aldrig träffat för att Ni uppmärksammat min födelsedag. 
Det är så fint att jag knappt vet var jag ska ta vägen.

Tårta och sång, numera tradition när någon fyller år här.

Jag har fått mersmak sen ugnen fått fjutt och bakade min egen. Hjärtformad tårta med rosa fluffdekorationer är kanske egentligen inte min melodi men vad vasen spelar det för roll?

Isaac ville att Irene skulle smaka först. För att försäkra sig om att den inte är giftig?

De andra högg i alla fall friskt in och vi skulle avsluta kalaset…

…trodde jag. Istället kom de med presenter till mig…

…det hade jag absolut inte räknat med och var nära på att börja gråta.

Emma ”Muzahura”. Älskade skitungar.

Sorterat under: Osorterat

Föregående « Ugnspremiär
Nästa Samtal med Aje igår »

Läsarkommentarer

Kommentarer

  1. malinlisahermansson säger

    6 mars, 2013 kl. 22:33

    Grattis!

    Svara
  2. Johanna säger

    7 mars, 2013 kl. 03:16

    Grattis i efterskott!! Det låter som om du har haft en jättefin födelsedag! 🙂

    Svara
  3. Kari säger

    7 mars, 2013 kl. 05:38

    Grattis Emma!

    Svara
  4. Karin säger

    7 mars, 2013 kl. 07:42

    Grattis!!

    Svara
  5. Elak säger

    7 mars, 2013 kl. 07:45

    Å stort grattis i efterskott!!

    Svara
  6. Anonym säger

    7 mars, 2013 kl. 09:40

    Grattis i efterskott Emma! Klart du ska vara glad för ditt liv, du gör sådan enorm skillnad i många andras! Fortsätt vara stolt och glad!//Petra

    Svara
  7. Anonym säger

    7 mars, 2013 kl. 10:21

    Ett stort GRATTIS i efterskott! Jag sitter här rörd och berörd över din ödmjukhet för livet och så väl beskrivet.

    Svara
  8. Anonym säger

    7 mars, 2013 kl. 10:21

    Ett stort GRATTIS i efterskott! Jag sitter här rörd och berörd över din ödmjukhet för livet och så väl beskrivet.

    Svara
  9. Anonym säger

    7 mars, 2013 kl. 12:18

    Stort grattis från Ann-Marie & Benjamin

    Svara
  10. Anonym säger

    7 mars, 2013 kl. 12:18

    Stort grattis från Ann-Marie & Benjamin

    Svara
  11. Anonym säger

    7 mars, 2013 kl. 13:58

    Grattis fina du 🙂 hoppas du får en härlig dag!

    Svara
  12. Anonym säger

    7 mars, 2013 kl. 13:58

    Grattis fina du 🙂 hoppas du får en härlig dag!

    Svara
  13. Anonym säger

    7 mars, 2013 kl. 15:05

    Hej Emma
    Grattis på din dag, du får säga till när påsen du fick börjar ta slut så skickar jag ner en ny 🙂

    Eva B

    Svara
  14. Anonym säger

    7 mars, 2013 kl. 18:05

    Stort grattis på din födelsedag igår!!

    Svara
  15. Anonym säger

    7 mars, 2013 kl. 18:05

    Stort grattis på din födelsedag igår!!

    Svara
  16. Eddie och barnen på Bristol Academy säger

    7 mars, 2013 kl. 20:56

    Geattis Emma i efterskott! 🙂 Anna

    Svara
  17. Jenny säger

    8 mars, 2013 kl. 20:52

    Grattis på födelsedagen!

    Svara
  18. Anonym säger

    9 mars, 2013 kl. 19:39

    Grattis! Nu vet jag två människor till i världen som är underbara! Du och Kristian Gidlund! Och nu ska jag gråta en skvätt till…

    Svara
  19. Anonym säger

    9 mars, 2013 kl. 19:39

    Grattis! Nu vet jag två människor till i världen som är underbara! Du och Kristian Gidlund! Och nu ska jag gråta en skvätt till…

    Svara

Lämna ett svar Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Primärt sidofält

Bloggarkivet

Footer

ETCP Uganda logotyp
  • Personuppgiftspolicy

© Copyright 2026 ETCP Uganda · Skapad av Christofer Herlin