I helgen var det äntligen dags för skörd i vårt grönsaksland och vi har sen dess festat på vit- och blomkål, morötter, majs, bönor och annat gott. Allt tog sig fint utom tomaterna, varför vet vi inte riktigt men vi försöker igen och hoppas på bättre lycka till nästa skörd som bör bli om cirka tre månader. Fantastiskt att man här kan odla året om.
![]() |
| Alex, Kwesiga och Gwanga hade många fina blomkålshuvuden. |
![]() |
| Aje och Benny drog upp mängder av morötter. |
![]() |
| Det gjorde Brian och Stuart också |
![]() |
| Grabbarna hade fullt upp på sina små plättar |
![]() |
| Back to the house |
![]() |
| Riktigt fin blomkål var det också |
![]() |
| Stuart var glad över sina morötter |
![]() |
| Det förstår jag, de ser väldigt aptitretande ut. |
![]() |
| Isaac inspekterar vitkålen |
![]() |
| Vill ni ha en morot? |












Åh vad härligt att få så mycket egenodlad mat! 😀
Jag minns när man själv skulle odla morötter som barn, när man satte några frön, väntade hela jäkla sommaren och till sist fick upp två stycken tre centimeter korta små fjantar… Det här var ju helt klart på en annan nivå 😉