Vi har fem killar som gått ut gymnasiet nyligen. Två av dem har redan flyttat, de tre resterande ska också göra det så småningom men än så länge är det inte helt spikat vad nästa steg ska bli.
Benny har fotbollen och hoppas på att få en plats på något universitet med hjälp av den. Zakayo har jättefina betyg och drömmer även han om att läsa vidare. Brian funderar fortfarande men har många tankar och idéer.
Vi får se var det slutar.
Att gå sysslolös under tiden är dock inget alternativ och när de andra ungdomarna skulle tillbaka till skolan fick de ge sig ut och försöka hitta ett jobb istället.
Inte alldeles lätt i Kabale men de lyckades.
Så tillsvidare arbetar Brian på en supermarket och de två andra på ett snickeri.











