• Hoppa till huvudnavigering
  • Hoppa till huvudinnehåll
  • Hoppa till det primära sidofältet
  • Hoppa till sidfot

ETCP UgandaETCP Uganda logotyp

Insamlingsstiftelsen Emma & Therese Children's Project

  • Stöd oss
    • Bli månadsgivare
    • Ge en engångsgåva
  • Bloggen
  • Om oss
    • Bakgrund
    • Livet på gatan
    • Vårt arbete
    • Fotbollsturnering
    • Fakta Uganda
    • Kabale
    • Vanliga frågor
  • Kontakt
  • EnglishEnglish

Jag finner knappt ord…

10 maj, 2013 av Emma 42 kommentarer

Mitt hopp om mänskligheten hade, efter turerna med vår försändelse, dalat betydligt. Det är nu tillbaka. Och det med råge. Vilken gensvar och vilka fantastiskt generösa människor Ni är. Jag är i chock och vet inte riktigt hur jag ska formulera mig. Vi är så otroligt rörda och tacksamma för det stöd Ni visar oss och jag kommer aldrig i mitt liv att glömma det här. I början av veckan satt jag och grät över en, för mig då, omöjlig situation och idag rinner tårarna istället av glädje. Tänk vad fint livet kan vara ibland. 
Hur mycket har kommit in då? Trilla inte av stolarna nu (det gjorde nästan jag). 
Från kl 20:54 i tisdags kväll fram till kl 15:27 nu i eftermiddag har det gjorts 412 insättningar till oss och totalt har Ni skänkt:
134 067 KR
Ofattbart. De här pengarna kommer såklart täcka införselskatten av containern och så mycket mer därtill och jag kan garantera Er att varenda öre går oavkortat till ”skitungarna” på Emma & Therese Children’s Project. Tack allihopa för att Ni gör livet ljusare för utsatta barn. 
En annan glad nyhet är att containern igår ÄNTLIGEN kunde lämna tullen i Kampala och har nu nått oss. Och även där höll jag på att trilla av stolen. Visst har jag hört att det var mycket grejer på väg och jag har sett packlistan men fick ändå en smärre chock när lastbilen öppnades och det börjades lastas av bananlådor. Herregud. Nu har vi ett lager som kommer räcka lång tid framöver och jag kan också lova att vi ska se till att fler än våra barn får ta del av de fina saker som skickats.
TACK IGEN ALLA NI SOM DONERAT SAKER TILL OSS OCH NI SOM SKÄNKT PENGAR NU NÄR DET KRISADE. 
Vilka hjältar ni är. 
Tack även alla ni som spridit budskapet om vår svåra situation vidare. En särskild eloge till underbara Lotta Gray (Vimmelmamman) som gjorde ett upprop och bad sina bloggsystrar Kenza, Magdalena Graaf, Katrin Zytomierska, Blondinbella, Shatilla Holm, HanaPee och Elaine Eksvärd att skriva om oss. Tusen tack för er hjälp.
Isaac stod som förstenad igår när den stora lastbilen backade in genom vår grind.

Grabbarna var på fotbollsplanen när lastbilen kom vilket nog var tur. Är rädd att de hade velat öppna alla kartonger på en gång och det är inte riktigt det som är tanken. Grejerna är tänkta att hjälpa dem lång tid framöver och kommer att delas ut i omgångar.

Något som inte var inslaget var den här fina rutchbanan som vi satte i trädgården till lillemans stora förtjusning.

Alla grejer inne och ett något misslyckat försök till tackmeddelande till Er. Grabbarna skickar JÄTTESTORA TACK till Sverige! De är så glada och kikar nyfiken in i lådorna så fort de får chansen. Självklart ska de snart få öppna. Vi ska bara försöka få lite översikt på vilka lådor som innehåller vad (min mamma, som packade allt, har som tur är gjort en fin lista och numrerat alla lådor.)

Otroligt mycket grejer. Helt makalöst vad generösa människor det finns. Tack!!!

Sorterat under: Osorterat

Föregående « NÖDSITUATION: EXTRA INSAMLING
Nästa Hur går det i fotbollen? »

Läsarkommentarer

Kommentarer

  1. Anonym säger

    10 maj, 2013 kl. 13:44

    fantastiskt! Ni förtjänar det verkligen 🙂

    Svara
  2. Anonym säger

    10 maj, 2013 kl. 13:44

    fantastiskt! Ni förtjänar det verkligen 🙂

    Svara
  3. Marlene säger

    10 maj, 2013 kl. 13:45

    Underbart! Jag kunde inte bidra ekonomiskt, men jag har spridit budskapet så mycket jag har kunnat. Lycka till med allt!

    Svara
  4. Hanna säger

    10 maj, 2013 kl. 14:02

    Herregud, nu sitter jag och gråter på jobbet. såååå fint. Det finns hopp.

    Svara
  5. Tess säger

    10 maj, 2013 kl. 14:13

    Vilka underbara nyheter… den gjorde min dag!
    Nu kan du ta dig ett glas vin eller två Emma, DET ÄR DU VÄRD!!!

    KRAM/Tess

    Svara
  6. Anonym säger

    10 maj, 2013 kl. 14:21

    Underbart! Så mycket pengar, det är ni verkligen värda. Jag är säker på att du placerar dom på bästa sätt. Fantastiskt Emma, tänk vad saker kan ändra sig från förtvivlan till hopp och glädje. Och alla dessa saker som äntligen är hemma hos er. Vad spännande det måste vara att titta igenom allt och se vad det är.

    Svara
  7. Maria B säger

    10 maj, 2013 kl. 14:30

    Det vände! Vilken härlig nyhet. Delad glädje är stort.

    Svara
  8. Anonym säger

    10 maj, 2013 kl. 14:37

    Jag, vuxna mannen, sitter vid datorn och lipar…
    Så jäkla bra, och du Emma,ta ett par stora andetag och njut, du är bara min allra största hjälte!!

    Svara
  9. Anonym säger

    10 maj, 2013 kl. 14:38

    Vilket gensvar trots alla negativa kommentarer. Är övertygad om att vartenda öre kommer barnen till nytta och att allt som skickats röner samma öde! Fortsatt LYCKA TILL,

    Svara
  10. Anonym säger

    10 maj, 2013 kl. 14:38

    Vilket gensvar trots alla negativa kommentarer. Är övertygad om att vartenda öre kommer barnen till nytta och att allt som skickats röner samma öde! Fortsatt LYCKA TILL,

    Svara
  11. Pingvinkvinnan säger

    10 maj, 2013 kl. 14:43

    Hurra! 🙂 Stor kram till dig, jag hoppas du kan slappna av lite nu. 🙂

    Svara
  12. Angelica säger

    10 maj, 2013 kl. 15:10

    Så härligt att det ordnade sig! 🙂

    Svara
  13. Annika säger

    10 maj, 2013 kl. 15:13

    Hurra! Vi är så glada för er. Gåshud.
    Hälsningar
    Fam. Aurell

    Svara
  14. Pingvinkvinnan säger

    10 maj, 2013 kl. 15:50

    Ps! Jag är glad att den lilla sulkyn kom fram, hoppas den funkar även om den inte är superstadig. 🙂 ds.

    Svara
  15. Anonym säger

    10 maj, 2013 kl. 16:35

    Ett stort HURRA för dig och dina härliga ungar från Västerås och familjen Hagström <3 Vi gläds med er ! Skönt att se att kartongerna höll hela vägen . kram

    Svara
  16. Anonym säger

    10 maj, 2013 kl. 16:35

    Ett stort HURRA för dig och dina härliga ungar från Västerås och familjen Hagström <3 Vi gläds med er ! Skönt att se att kartongerna höll hela vägen . kram

    Svara
  17. Anonym säger

    10 maj, 2013 kl. 16:42

    Fantastiskt. Och vad skönt att containern redan kommit fram till Kabale.Nu kan du/ni pusta ut och bara njuta av alla saker och koncentrera er på skola och fotboll igen.Varma hälsningar Ann-Marie o Benjamin

    Svara
  18. Sanna säger

    10 maj, 2013 kl. 16:57

    Vad härligt!!! Sitter här med gåshud och tårfyllda ögon, de finns ju verkligen hopp om mänskligheten. Förstår att de är som julafton x 13 för er nu med alla fyllda lådor som ska packas upp. Njut och försök ta in att vi tycker du gör ett helt fantastiskt underbart jobb!!

    Svara
  19. Anonym säger

    10 maj, 2013 kl. 17:33

    Åh så himla kul för ungarna och er alla andra som hjälper dem! Ta hand om er allihopa 🙂

    Svara
  20. Anonym säger

    10 maj, 2013 kl. 17:33

    Åh så himla kul för ungarna och er alla andra som hjälper dem! Ta hand om er allihopa 🙂

    Svara
  21. Elin Hagberg säger

    10 maj, 2013 kl. 18:55

    Wow! Just nu har jag extremt lite pengar att dela ut pga föräldraledighet och arbetslöshet så jag kunde inte ge men jag försökte åtminstone sprida ut det till folk. Jag är överlycklig att få höra att ni fått sådant gensvar.

    Svara
  22. Celine Naminah säger

    10 maj, 2013 kl. 19:31

    Så underbart! Grattis!!

    Svara
  23. Anonym säger

    10 maj, 2013 kl. 19:40

    Det är ni som är hjältarna!! Bara glädje att kunna bidra lite. Blir sååå glad när jag läser detta inlägget. Ni är fantastiska!! Kram Annika

    Svara
  24. Anonym säger

    10 maj, 2013 kl. 19:40

    Det är ni som är hjältarna!! Bara glädje att kunna bidra lite. Blir sååå glad när jag läser detta inlägget. Ni är fantastiska!! Kram Annika

    Svara
  25. Anonym säger

    10 maj, 2013 kl. 23:20

    Underbart!!! Så underbara läsare det finns på den här bloggen, ni är bäst!

    Svara
  26. Anonym säger

    10 maj, 2013 kl. 23:20

    Underbart!!! Så underbara läsare det finns på den här bloggen, ni är bäst!

    Svara
  27. Kari säger

    11 maj, 2013 kl. 08:19

    Helt fantastiskt!!!! Blir alldeles tårögd! Så skönt att ni nu har en buffert för oförutsedda utgifter, hoppas att ni också får in några givare som fortsätter att stötta er på längre sikt. K

    Svara
  28. Anonym säger

    11 maj, 2013 kl. 15:45

    Så underbart! Jag blev tårögd och superglad att se hur många som ville bidra 🙂 Emma du är helt fantastisk. Jag förstår att du tappade modet tidigare, det måste vara en fruktansvärt frustrerande situation. med mutor och allt. när vi är vana att saker hanteras på ett annat sätt här. att du orkar kämpa på som du gör är så imponerande.

    Svara
  29. Anonym säger

    11 maj, 2013 kl. 17:16

    Gud vad härligt, ni är värda varenda krona! Se nu till att använda ditt sunda förnuft med de här pengarna, så som du alltid gjort, håll fötterna på jorden.
    KRAM så knäppt att vi är på samma planet! <3
    Lisa

    Svara
  30. LindaE säger

    11 maj, 2013 kl. 18:34

    Underbart! Ett hopp om mänskligheten behövs både nu och då – men hjältar är vi då rakt inte. Det är du och de dina samt det arbete ni lägger ner som är värd en elogé!

    /Linda

    Svara
  31. Anonym säger

    11 maj, 2013 kl. 18:34

    1000 kr till på väg för ert fortsatta arbete. Ni gör en makalöst imponerande insats. Kramar. <3

    Svara
  32. Anonym säger

    11 maj, 2013 kl. 18:34

    1000 kr till på väg för ert fortsatta arbete. Ni gör en makalöst imponerande insats. Kramar. <3

    Svara
  33. Anonym säger

    11 maj, 2013 kl. 20:47

    Ibland när man ser/löser nyheterna och ser allt hemskt i världen vill bara ge upp hoppet, så mycket tråkigheter som pågår! Allt från svältande och lidande barn och djur och krig överallt… Sen läser man den här bloggen och blir så rörd!
    Ni är hjältar och nu förtjänar varenda krona och mer därtill!
    Tack för att ni ger mig hoppet tillbaka!

    Svara
  34. Anonym säger

    11 maj, 2013 kl. 21:08

    De var ju verkligen de lilla att bidra med lite pengar när du öppnat hela ditt hjärta <3

    Svara
  35. Anonym säger

    11 maj, 2013 kl. 21:08

    De var ju verkligen de lilla att bidra med lite pengar när du öppnat hela ditt hjärta <3

    Svara
  36. Anonym säger

    11 maj, 2013 kl. 21:09

    Håller med om allt alla skriver o inser att jag är en nörd men hur går det i fotbollen???

    Svara
  37. Anonym säger

    11 maj, 2013 kl. 21:09

    Håller med om allt alla skriver o inser att jag är en nörd men hur går det i fotbollen???

    Svara
  38. Marie säger

    12 maj, 2013 kl. 06:05

    Helt fantastiskt! Ni är så värda all denna hjälp.

    Svara
  39. Rosie säger

    12 maj, 2013 kl. 13:17

    Det är ni värda!

    Svara
  40. Camilla/NÅNI by Smillas design säger

    13 maj, 2013 kl. 05:31

    Åh så underbart!! Vad glad jag blir!

    Svara
  41. Sara H säger

    13 maj, 2013 kl. 18:45

    Så härligt!!! Du är verkligen så himla beundransvärd. Tur att det finns såna som du <3

    Svara
  42. Moa säger

    14 maj, 2013 kl. 20:31

    HÄRLIGT!! 😀

    Svara

Lämna ett svar Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Primärt sidofält

Bloggarkivet

Footer

ETCP Uganda logotyp
  • Personuppgiftspolicy

© Copyright 2026 ETCP Uganda · Skapad av Christofer Herlin