• Hoppa till huvudnavigering
  • Hoppa till huvudinnehåll
  • Hoppa till det primära sidofältet
  • Hoppa till sidfot

ETCP UgandaETCP Uganda logotyp

Insamlingsstiftelsen Emma & Therese Children's Project

  • Stöd oss
    • Bli månadsgivare
    • Ge en engångsgåva
  • Bloggen
  • Om oss
    • Bakgrund
    • Livet på gatan
    • Vårt arbete
    • Fotbollsturnering
    • Fakta Uganda
    • Kabale
    • Vanliga frågor
  • Kontakt
  • EnglishEnglish

Det drar ihop sig…

15 maj, 2013 av Emma 13 kommentarer

Det närmar sig hemresa för min del. Om två veckor åker jag till Sverige för att spendera sommaren där. Jobba, träffa familj, vänner och förhoppningsvis få lite semester också. Alltid vemodigt när det börjar bli dags att bryta upp men vi har rutin på det där nu så det är ingen jättestor grej. Grabbarna vet att jag måste hem och jobba, att jag vill träffa mina nära och kära och de vet också att jag kommer tillbaka inom en inte alltför avlägsen framtid.
Lite annorlunda kommer det dock bli när jag kommer igen. Då ska jag ju, som nämnt tidigare, inte bo i huset utan i en lägenhet tvärs över gatan. Detta för att göra ordentligt med plats för våra nykomlingar som ännu inte har egna sängar.
Grabbarna vet att jag ska flytta.
Pojke A: Emma, when you shift to the apartment I am going to come and visit you EVERYDAY.
Jag: Ahh, that’s very nice of you. 
Pojke B: It’s because his girlfriend also stays in that building. 
Haha. Skitunge.

Sorterat under: Osorterat

Föregående « Prästbesök
Nästa TACK! »

Läsarkommentarer

Kommentarer

  1. Anonym säger

    15 maj, 2013 kl. 12:58

    Kan vi inte få se lite mer av huset? Är det stort? Bor dina kollegor där med?

    Svara
    • Emma säger

      17 maj, 2013 kl. 07:27

      Jo, jag ska göra det. Har sagt det alltför många gånger nu men det har inte blivit av.

      Svara
  2. Anonym säger

    15 maj, 2013 kl. 12:58

    Kan vi inte få se lite mer av huset? Är det stort? Bor dina kollegor där med?

    Svara
  3. Anonym säger

    15 maj, 2013 kl. 13:58

    Välkommen till Sverige, ta gärna med dig lite värme. Det kan behövas.

    Svara
  4. mari säger

    15 maj, 2013 kl. 17:02

    Jag undrar lite hur det är i Uganda med att ha pojk- och flickvänner. Är det något tillåtet och vanligt? Eller ska man helst inte ha en pojk/flickvän? Om jag har förstått rätt är Uganda ett lite konservativt land, särskilt när det gäller kvinnor…

    Svara
    • Emma säger

      15 maj, 2013 kl. 20:51

      Att ha pojk- flickvän här är lika vanligt bland tonåringar som varsomhelst, skulle jag säga. Skillnaden är att det i regel inte är accepterat av föräldrar/släktingar/kyrkan/skolan etc. Dvs, många har en pojk- eller flickvän och pratar såklart med sina kompisar om det men inte med andra. För familjen presenterar man inte en partner förrän det är dags att fria i princip. Vår situation är ju lite annorlunda och killarna vågar väl vara lite mer öppna mot oss än vad de kanske skulle ha varit med sina egna föräldrar eller släktingar. Vi uppmuntrar inte dem att skaffa flickvänner men försöker att se verkligheten som den är, vägleda och ge dem så många goda råd vi kan. Det vi försöker upplysa dem mest om är vikten av att skydda sig för att hålla sig frisk och undvika oönskade graviditeter.

      Svara
  5. Anonym säger

    15 maj, 2013 kl. 17:09

    Läste längst bak i arkivet och undrar bara hur det gick med Director?

    Svara
    • Emma säger

      15 maj, 2013 kl. 20:38

      Han gör inte mycket väsen av sig nuförtiden, som tur är. Hans organisation finns fortfarande men jag har hört att både sponsorer och medarbetare har valt att lämna på grund av hur han sköter saker och ting. Jag vet att de sociala myndigheterna också har ögonen på honom och har gett honom varningar.

      Svara
  6. Anonym säger

    15 maj, 2013 kl. 17:17

    Vem tar över ansvaret när du är borta?

    Svara
    • Emma säger

      15 maj, 2013 kl. 20:35

      Personalen kommer att sköta allt såsom det görs nu, skillnaden blir att vi får kommunicera via internet och telefon istället.

      Svara
  7. Anonym säger

    15 maj, 2013 kl. 17:17

    Vem tar över ansvaret när du är borta?

    Svara
  8. Anonym säger

    16 maj, 2013 kl. 07:12

    Hej Emma! Hur länge blir du hemma? Måste kännas konstigt att "byta värld" men antar att det kan kännas kul och skönt att komma hem och träffa familj o vänner o försöka landa. Förstår att det inte är någon ren semester utan att du måste jobba också. Du är verkligen famtastisk som gör vad du gör! Jag har sagt det förut men säger det igen. Jag är så imponerad.Hör gärna av dig om du kommer till Stockholm. Kram Ami

    Svara
    • Emma säger

      17 maj, 2013 kl. 07:30

      Hej! Ja, det är blandade känslor när det är dags att "byta" hem. Jag är i Sverige till slutet av september. Lovar att höra av mig om jag kommer till Stockholm.
      Kram Emma

      Svara

Lämna ett svar Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Primärt sidofält

Bloggarkivet

Footer

ETCP Uganda logotyp
  • Personuppgiftspolicy

© Copyright 2026 ETCP Uganda · Skapad av Christofer Herlin