OKTOBER 2012
![]() |
| Jag var så glad över att komma tillbaka igen i oktober och du gav mig ett varmt välkomnande. |
![]() |
| Det var en betydligt större Isaac än den jag lämnade i slutet på maj men samma härliga livsglädje. Här busar du med Ivan och Tugume. |
![]() |
| Och här är du världens sötaste lille tiger. |
NOVEMBER 2012
![]() |
| Du lärde dig att vinka och gör det fortfarande så fort någon säger ”Bye, bye!” |
![]() |
| Att bada är vekligen något av det bästa du vet och du blir riktigt ilsken när det är dags att gå upp. |
![]() |
| Du vill vara med överallt. Här värmer killarna upp inför en fotbollsmatch… |
![]() |
| Vi hejade på |
![]() |
| Men kossorna var minst lika intressanta som matchen. |
![]() |
| Tittut! Den här synen möter mig ibland när jag sitter vid datorn på mitt rum. |
![]() |
| Första stegen |
DECEMBER 2012
![]() |
| Vi fick besök av en kattunge och du var mycket fascinerad men lite rädd. |
![]() |
| Du hjälper gärna till med tvätten. |
![]() |
| Och ser ut så här när du springer emot oss och vill kramas. |
![]() |
| På juldagen besökte du kyrkan för första gången. Det var till en början ingen hit. Åtminstone inte när det gällde att ta en gruppbild. |
![]() |
| Men väl inne i kyrkan var du tyst som en mus och tittade och lyssnade intensivt när det sjöngs. |
![]() |
| Lekplatspremiär |
![]() |
| Men det krävs egentligen inga lekplatser för att roa dig. En plasttunna går minst lika bra. |
JANUARI 2013
![]() |
| Vi firade svensk jul i början på januari när ”Mama och Papa” var här. Du fick julklapp från Aina i Sverige och blev så glad. |
![]() |
| Och julgranen var himla spännande att titta på |
![]() |
| Som vanligt vill du göra allt de stora gör och när de firade efter prisutdelning i vår interna fotbollsturnering gjorde du likadant. |
![]() |
| I januari döptes du också. Eftersom du älska vatten var det såklart en baggis när prästen skvätte vatten i pannan på dig. |
![]() |
| Alex, jag och grabbarna pratade i kyrkan men det hörde du inte för då hade du slocknat. |
![]() |
| Vi tackade alla som hade kommit för att uppmärksamma din dag. Se så många de var! Och de dansade för att hylla dig. |
![]() |
| Och dansade gjorde du med på dopfesten hemma i trädgården. |
![]() |
| Dans tar på krafterna. Då är det tur man har en Stidia redo med flaskan. |
![]() |
| Vår snälla granne hade bakat fantastiska tårtor i din ära… |
![]() |
| …och för att vi som organisation fyllde två år. Det var en dag vi nog aldrig kommer glömma. |
![]() |
| En något mindre glamourös men underbar vardag har vi också. Här äter du vattenmelon för första gången. |
FEBRUARI 2013
![]() |
| I februari åkte vi på många utflykter. Bland annat till Mbarara. |
![]() |
| Vi höll varandra sällskap under bussfärden |
![]() |
| I Mbarara badade vi. Här är du tillsammans med Dennis som också var med. |
![]() |
||
| Luftslott. Vilken grej. Här är du tillsammans med Gwanga. |
![]() |
|||
| Vi var också på utflykt en dag vid Kabale Hot springs. |
![]() |
| En dag njöt vi av solen vid lake bunyonyi |
![]() |
| Vi hade det så mysigt |
![]() |
| Och ville aldrig att dagen skulle ta slut |
![]() |
| Du skaffade fler kompisar. Här är du med Emmanuels syster Trust. |
![]() |
| Och här tillsammans med grannarna Blessed och Kathrine. |
![]() |
| Du har lärt dig att hålla nappflaskan själv. |
MARS 2013
![]() |
| Tårta är gott |
![]() |
| På affärslunch |
![]() |
| Nu kan du åka rutschkanautan att någon håller i dig. |
![]() |
| Bära stora fotbollar kan du också och klappar vilt med händerna när de stora killarna spelar match. |
![]() |
| På väg mot nya äventyr med James 2013-03-10. To be continued… |















































Hej!
Jättefina bilder på en jättefin Isaac som växer och växer 🙂
Jag har en fråga till er och det är vilket/vilka språk ni pratar på till Isaac?
Hälsningar Martina
Hej Martina!
Killarna och personalen pratar främst det lokala språket Rukiga med honom (och jag med faktiskt och lär mig mycket samtidigt ha ha, sova, äta, hoppa, kom hit, gå, stå upp, ge mig etc). I övrigt pratar jag engelska med honom blandat med lite svenska emellanåt. De andra pratar också engelska med honom ibland.
Mvh
Emma
Underbara bilder, vad roligt för Isaac att se när han blir större!
Vilka underbara bilder och vilken underbar utveckling! Tårar i ögonen av lycka!
Vilka underbara bilder och vilken underbar utveckling! Tårar i ögonen av lycka!
Åh nu sitter jag här på jobbet och gråter!
Det värmer i hela mitt hjärta av att se bilderna!
/delia
Det värmer i hela mitt hjärta av att se bilderna!
/delia
Vilken glädje du och grabbarna sprider.
Blir alldeles varm i hjärtat av att läsa om din kämparglöd för dessa killar och speciellt lille Isaac, vilken solskenshistoria om en solskenspojke som hamnade så rätt, i era händer !!
Du är grym som drog i gång detta och fortsätter.
Det får mig att bli ännu mer sugen på att hjälpa bättre behövande själv.
Det är en dröm att få göra något sånt som du gör !!
Finns det någon möjlighet att besöka er?!
Ta hand om varandra !!