• Hoppa till huvudnavigering
  • Hoppa till huvudinnehåll
  • Hoppa till det primära sidofältet
  • Hoppa till sidfot

ETCP UgandaETCP Uganda logotyp

Insamlingsstiftelsen Emma & Therese Children's Project

  • Stöd oss
    • Bli månadsgivare
    • Ge en engångsgåva
  • Bloggen
  • Om oss
    • Bakgrund
    • Livet på gatan
    • Vårt arbete
    • Fotbollsturnering
    • Fakta Uganda
    • Kabale
    • Vanliga frågor
  • Kontakt
  • EnglishEnglish

Ett skepp kommer lastat…

26 februari, 2013 av Emma 12 kommentarer

Det är så många som de senaste månaderna kämpat därhemma med att skänka, samla in, sortera, packa, transportera och lasta en massa fina saker till ”våra skitungar” att jag knappt vet var jag ska börja när jag vill förklara hur tacksamma vi är. 
Er insats, varenda en av Er, är fantastisk. Tusen, tusen tack. 
Igår packades allt in i den container som ska skeppas ner till oss. Det var från början tänkt att sakerna skulle fraktas med flyg men på grund av att det kom in så mycket bestämdes det istället att sjövägen var ett bättre alternativ. 
Nu guppar alltså allt från fotbollsutrustning och kläder till leksaker och skolmaterial ute till havs med destination Mombasa, Kenya, det det sedan fraktas vidare med lastbil mot Kabale. 
Håll tummarna för att allt går som det ska.

Redo för lastning
Här ska alla bananlådorna bo den närmsta framtiden.

Safe journey!


Sorterat under: Osorterat

Föregående « Homework
Nästa Nya luvor »

Läsarkommentarer

Kommentarer

  1. punktdot säger

    26 februari, 2013 kl. 16:54

    vilken julafton det kommer att bli!!!

    Svara
  2. Anonym säger

    26 februari, 2013 kl. 16:54

    Oh, det blir lite som julafton sedan. du måste fotografera när det kommer fram!

    Svara
  3. Anonym säger

    26 februari, 2013 kl. 16:54

    Oh, det blir lite som julafton sedan. du måste fotografera när det kommer fram!

    Svara
  4. Anonym säger

    26 februari, 2013 kl. 17:19

    12 pallar, 246 bananlådor och lite annat smått och gott. 2775 kg totalt.

    Svara
  5. Anonym säger

    26 februari, 2013 kl. 17:19

    12 pallar, 246 bananlådor och lite annat smått och gott. 2775 kg totalt.

    Svara
  6. Anonym säger

    26 februari, 2013 kl. 22:36

    Oj, det var inte dåligt. Var ska ni ha alla dom pallarna? Hoppas allt kommer fram som det ska.

    Svara
    • Emma säger

      28 februari, 2013 kl. 07:09

      Förmodligen får vi hyra ett förråd någonstans för det blir nog svårt att få plats med allt här.

      Svara
  7. Anonym säger

    26 februari, 2013 kl. 22:36

    Oj, det var inte dåligt. Var ska ni ha alla dom pallarna? Hoppas allt kommer fram som det ska.

    Svara
  8. Fröken Gredelin säger

    27 februari, 2013 kl. 00:08

    Hej Emma! Har nyligen hittat till er blogg och är, som många andra, alldeles förstummad över ditt och personalens engagemang! Har läst tillbaka och har både gråtit och skrattat under tiden, detta måste väl bli en bok någon gång i framtiden?:) Har satt in en liten slant på ert konto och länkat i min blogg och hoppas att det på det viset blir fler som finner sin väg till er sida!

    Svara
  9. Tessie säger

    27 februari, 2013 kl. 12:12

    Oh blev helt tårögd när jag läste detta 🙂 Underbart! <3

    Svara
  10. Emma säger

    28 februari, 2013 kl. 06:58

    Självklart kommer det tas bilder när allt kommer ner. Ska dock vara tydlig med att killarna INTE kommer få lägga vantarna på allt på en gång. Det här är tänkt att räcka en lång tid och kanske att även kunna hjälpa lite fler barn.

    Svara
  11. Celine Naminah säger

    2 mars, 2013 kl. 10:36

    Åhh! Så spännande! Hppas allt går smärtfritt denna gång. =)

    Svara

Lämna ett svar Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Primärt sidofält

Bloggarkivet

Footer

ETCP Uganda logotyp
  • Personuppgiftspolicy

© Copyright 2026 ETCP Uganda · Skapad av Christofer Herlin