Ja, jisses. Trodde det skulle bli en lugnare dag, men icke. Alltså dessa målare – hjulet snurrar men hamstern är död. Idag tappade till och med Alex humöret när de, än en gång, hade satt igång och målat utan maskeringstejp som såklart resulterade i färg på alla lister och dörrkarmar. Vilket de tyckte att vår städerska kunde tvätta bort medan de gick på lunch, som de dessutom ville att vi skulle betala.
Ni kan kanske ana vår reaktion på det förslaget. En jäkla låda har vi hållit, både jag och Alex. Killarna stod med stora ögon och undrade vad som flugit i oss. Till slut blev i alla fall resultatet någorlunda.
Då gick vi ut och fann en av pojkarna i full gång att måla hönsburen med roller och vår dyra färg.
Vilken cirkus.
Men. Slutet gott, allting gott. Nu lägger vi det här bakom oss och tänker på roligare saker istället. Julpynt till exempel. Vi har bestämt oss för att låta pojkarna bestämma hur de ska dekorera sina rum själva. Det blir en färgglad jul vågar jag lova


Kan man inte få se hur det blev? Och lite mer hur ni bor och så?
Ja, jag vill också se hur ni bor! Föresten är det väl häftigt att matcha hönsburen=) /Helena
Ja, jag vill också se hur ni bor! Föresten är det väl häftigt att matcha hönsburen=) /Helena
Prova att göra såna här fina stjärnor, det enda som behövs är lite papper, tejp och en häftapparat.
http://www.wikihow.com/Make-a-3D-Paper-Snowflake
Och lycka till med målarna! 🙂
Vänliga Hälsning/
Zili
Prova att göra såna här fina stjärnor, det enda som behövs är lite papper, tejp och en häftapparat.
http://www.wikihow.com/Make-a-3D-Paper-Snowflake
Och lycka till med målarna! 🙂
Vänliga Hälsning/
Zili
Jennie: Jo, visst kan ni det. Ska försöka få till ett "hemma hos" inlägg nästa vecka när pyntet är på plats.
Helena: Ha ha, jo jättehäftigt. Visst kan de få måla buren, men gärna under lite mer organiserade former.
Zili: Tack för tipset!