• Hoppa till huvudnavigering
  • Hoppa till huvudinnehåll
  • Hoppa till det primära sidofältet
  • Hoppa till sidfot

ETCP UgandaETCP Uganda logotyp

Insamlingsstiftelsen Emma & Therese Children's Project

  • Stöd oss
    • Bli månadsgivare
    • Ge en engångsgåva
  • Bloggen
  • Om oss
    • Bakgrund
    • Livet på gatan
    • Vårt arbete
    • Fotbollsturnering
    • Fakta Uganda
    • Kabale
    • Vanliga frågor
  • Kontakt
  • EnglishEnglish

Livet på gatan

15 november, 2012 av Emma 7 kommentarer

Som jag sagt många gånger har killarna utvecklats och gjort fantastiska framsteg sen vi flyttade hit, nuförtiden tänker jag knappt på att de en gång levt på gatan men visst påminns man ibland, som tur är numera främst genom att de berättar historier om sitt tidigare liv.
 
Idag fick jag höra att en av våra kära gossar, som gatupojke, brukade stationera sig på lagom avstånd från de lite finare skolorna i stan på morgnarna när deras förskoleelever var på väg dit. Han visste nämligen att föräldrar till sådana elever i regel packar med dem mellanmål varje dag. Ett mellanmål som han bad om att få och om de vägrade väntade ett kok stryk.
 
Jädra skitunge.
 
Jag hoppas att Kabales småttingar går säkrare nu när vår kille inte längre behöver hotas och slåss för att få mat.
 
Ytterligare ett sätt för Kabales gatubarn att hitta mat
 

Sorterat under: Osorterat

Föregående « Hur är det med Ian?
Nästa Hemma hos Andrew »

Läsarkommentarer

Kommentarer

  1. Anonym säger

    15 november, 2012 kl. 20:49

    Hej. Först och främst: vilket fantastiskt jobb du gör!!! Otroligt, verkligen!
    Har en fråga till dig: Hur gick det till när ni fick killarna att bo hos er?? Alltså, hur gick det till när ni "haffade" dom på gatan ? 😉

    Svara
    • Emma säger

      16 november, 2012 kl. 09:26

      Hej! Tack så mycket!
      Liksom Kari skriver kan du läsa mer om hur allt startade här: http://skitungarna2011.blogspot.com/2011/02/vad-i-hela-friden-ar-det-har.html
      Mvh
      Emma

      Svara
  2. Anonym säger

    15 november, 2012 kl. 20:49

    Hej. Först och främst: vilket fantastiskt jobb du gör!!! Otroligt, verkligen!
    Har en fråga till dig: Hur gick det till när ni fick killarna att bo hos er?? Alltså, hur gick det till när ni "haffade" dom på gatan ? 😉

    Svara
  3. Kimberly Hansson säger

    15 november, 2012 kl. 22:50

    in och läs er mail 😀

    Svara
    • Emma säger

      16 november, 2012 kl. 09:27

      Läser och svarar på mail så fort jag bara kan =)

      Svara
  4. Kari säger

    16 november, 2012 kl. 07:53

    Till anonym: om du läser blogginlägget den 20/2 2011 får du en bakgrund till hemmet. Till Emma, kanske borde du lägga upp en länk till bakgrunden på första sidan så att nytillkomna läsare kan sätta sig in i vad det handlar om?

    Yours in solidarity, Kari

    Svara
    • Emma säger

      16 november, 2012 kl. 09:36

      Yes, Kari, det har du rätt i. Ska ordna det =)

      Svara

Lämna ett svar Avbryt svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.

Primärt sidofält

Bloggarkivet

Footer

ETCP Uganda logotyp
  • Personuppgiftspolicy

© Copyright 2026 ETCP Uganda · Skapad av Christofer Herlin